LOADING...

2023-11-29

Subregion łomżyński i inwestycje drogowe zaplanowane na 2024 rok

17 listopada odbyło się spotkanie z udziałem wicemarszałka województwa podlaskiego – Marka Olbrysia oraz z przedstawicielami Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Podczas zebrania omówiono najważniejsze przedsięwzięcia na drogach wojewódzkich w subregionie łomżyńskim planowane na 2024 rok oraz budowę nowej bazy Rejonu Dróg Wojewódzkich.

Jak poinformował wicemarszałek województwa podlaskiego – Marek Olbryś, w projekcie przyszłorocznego budżetu województwa, który zostanie przedstawiony radnym, przewiduje się m.in. 52 mln zł na remonty dróg wojewódzkich. W części inwestycyjnej planuje się wykorzystać fundusze np. z programu Polska Wschodnia.

– Największe, już realizowane lub rozpoczynane przedsięwzięcia dotyczą dróg: Wysokie Mazowieckie-Łapy oraz Łomża-Mężenin, ale nie zabraknie także innych ważnych zadań – wyjaśnia wicemarszałek województwa podlaskiego. 

Wicemarszałek Marek Olbryś podkreślił, że zarząd województwa konsekwentnie realizuje program budowy spójnej sieci komunikacyjnej, aby osiągnąć bezpieczeństwo i wygodę na drogach. W jego ocenie, szczególnie ważnym zadaniem jest droga Łomża-Mężenin.

W kwestii planów na 2024 rok, omówiono realizację drogi Łomża-Śniadowo, Stawiski-Przytuły, a także pozostałych do modernizacji fragmentach na drodze Przytuły-Osowiec oraz Nowogród-Stawiski i ścieżce rowerowej, która poprowadzi z Nowogrodu przez Zbójną do granicy województwa koło Kuzi.

Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP – Zbigniew Piotrowski poinformował, że departament obecnie  czeka na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej od Śniadowa w stronę Ratowa i od Konarzyc do ronda, które jest węzłem doprowadzającym do S61.

Jak informuje podlaskie.eu, Krzysztof Barbachowski, zastępca dyrektora PZDW w Białymstoku, zwrócił także uwagę na nowe obowiązki zarządcy dróg. W rejonie łomżyńskim odnosi się to przede wszystkim do drogi S61 Via Baltica. Dotychczasowe fragmenty dróg krajowych zmieniają status na wojewódzki. Dotyczy to także trasy między Łomżą a Ostrołęką oraz Łomżą a Kisielnicą (oba odcinki to dawna DK 61). Na razie nie wymagają remontów, ale PZDW już musi znaleźć znacznie większe kwoty na bieżące utrzymanie.

W trakcie spotkania zostały również zaprezentowane  plany budowy nowej bazy przy ul. Poligonowej w Łomży. Inwestycja ma być rozłożona na dwa lata i kosztować około 5 mln zł.

W spotkaniu wzięli udział: wicemarszałek województwa podlaskiego – Marek Olbryś, Zbigniew Piotrowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP, Krzysztof Barbachowski, zastępca dyrektora PZDW w Białymstoku, Wojciech Borzuchowski, były dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, obecnie kierujący zarządem dróg w powiecie łomżyńskim.

źródło: podlaskie.eu

Poprzedni Post

“Kraina Św. Mikołaja w Piątnicy” – Magiczny Dzień Przed Świętami

Następny Post

Obchody Święta Niepodległości 11 listopada

post-bars

Zostaw Komentarz